Estás en:Emprego

OVEELL: Remisión informe seguimento plan de axuste; execución 1º T. 2025 do presuposto; Reapertura aplicación para certificación e comunicación de variación neta activos financeiros.

Oficina Virtual para a Coordinación Financeira coas Entidades Locais

Novidades:

01/04/2025: Aplicación para a remisión do informe de seguimento do plan de axuste do primeiro trimestre de 2025 e para a actualización, no seu caso, do plan de axuste. Aberta do 1/04/2025 ata o 30/04/2025

01/04/2025: Aplicación para a captura da execución do primeiro trimestre do orzamento 2025. Aberta ata o 30 de abril de 2025 ás 24:00. Guía para o enchemento dos datos.

02/04/2025: reapertura ata o 11 de abril de 2025 ás 24:00 horas da aplicación para a certificación e comunicación da variación neta de activos financeiros en termos de contabilidade nacional ao 31 de decembro de 2024 (Resolución do 9 de setembro de 2015 da Secretaría Xeral de Coordinación Autonómica e Local). O acceso realízase a través da aplicación de captura da CIR Local.

Principais cambios introducidos na aplicación respecto á execución orzamentaria do primeiro trimestre do 2024 e outras cuestións.

Para o 2024 reactiváronse as regras fiscais suspendidas desde o 2020. Os acordos do Consello de Ministros do 16 de xullo de 2024 e do 10 de setembro, polo que se fixan os obxectivos de estabilidade orzamentaria e de débeda pública para o conxunto das Administracións Públicas e de cada un dos seus subsectores para o período 2025-2027 para a súa remisión ás Cortes Xerais, e o límite de gasto non financeiro do Orzamento do Estado para 2025, de acordo coa Lei Orgánica 2/2012, do 27 de abril, de Estabilidade Orzamentaria e Sustentabilidade Financeira, foron rexeitados polo Congreso dos Deputados. Nos devanditos Acordos para as Entidades Locais fixábase o obxectivo do déficit do 0,0% do PIB para os tres exercicios contemplados e de débeda pública do 1,3% para 2025 e 2026 e do 1,2% para 2027 e establécese a taxa de referencia de crecemento do Produto Interior Bruto a medio prazo da economía española, que limita a variación do gasto computable das Administracións Públicas, no 3,2%, o 3,3% e o 3,4% para 2025, 2026 e 2027, respectivamente.
Ao ser rexeitados polo Congreso dos Deputados e unha vez consultados os Servizos Xurídicos do Estado, en virtude dos principios que rexen a aplicación da normativa e actos da Unión Europea e exercendo a responsabilidade que se atribúe ao Gobierno de España, conforme ao previsto no artigo 10 da LOEPSF, teñen carácter vinculante os obxectivos de estabilidade orzamentaria establecidos para o subsector local no actual Plan Fiscal Estrutural a medio prazo do Reino de España 2025-2028.
En tanto non se aproben os obxectivos deben considerarse aplicables as previsións recollidas no Plan Fiscal Estrutural a medio prazo do Reino de España 2025-2028, valorado favorablemente pola Comisión Europea o 26 de novembro do 2024, e que recolle a senda de estabilidade orzamentaria para o período 2025-2027 para o conxunto das
Administracións Públicas (en porcentaxe de PIB), fixando para o 2025 un déficit do -2,5%. Con todo, na situación actual, cabe considerar que o Subsector Local e cada entidade local individualmente considerada terá que rexistrar equilibrio orzamentario ou superávit en 2025.
Respecto á taxa de referencia de crecemento do PIB a efectos da aplicación da regra de gasto, ao non ser necesaria a súa aprobación polas Cortes Xerais, considérase aplicable a prevista nos Acordos do Consello de Ministros do 16 de xullo de 2024 e 10 de setembro de 2024, que establece unha taxa de referencia de crecemento do Produto Interior
Bruto a medio prazo da economía española do 3,2%, e de débeda do 1,3% do PIB para o 2025.
A reactivación das regras fiscais para 2024 tivo como consecuencia a inclusión dos informes da intervención de avaliación do cumprimento do obxectivo de estabilidade e do límite da débeda, contemplados en Lei Orgánica 2/2012 (LOEPSF). Isto motivou que, para o exercicio 2025 modifíquese o contido da información que recollen os seguintes formularios:
◼ F.3.0: Reactívase a pregunta Ten a Corporación aprobado un Plan Económico Financeiro segundo a O 2/2012 de Estabilidade Orzamentaria e Sustentabilidade Financeira (artigo 21), con vixencia no exercicio 2025?, así como os obxectivos fixados no Plan Económico Financeiro aprobado para o 2025.
◼ F.3.2: O resultado do informe sobre o cumprimento/incumprimento da capacidade de financiamento volve ter validez. Ademais, de acordo co establecido no artigo 16 apartado 4 da Orde HAP 2105/2012, do 1 de outubro, pola que se desenvolven as obrigacións de subministración da información previstas na O 2/2012, inclúese a pregunta "VALORA QUE A CORPORACIÓN CUMPRIRÁ A REGRA DE GASTO Ao PECHE DO EXERCICIO CORRENTE?".
◼ O formulario F.4.0 recolle o resultado do informe actualizado da intervención local de cumprimento dos obxectivos que contempla a Lei Orgánica 2/2012 (LOEPSF).
Respecto aos efectos da reactivación das regras fiscais en 2024 para as entidades locais publicouse o pasado mes de marzo na Oficina Virtual para a Coordinación Financeira coas entidades locais unha nota contestando as preguntas frecuentes que se expuxeron sobre este tema. Esta nota pódese consultar na seguinte ligazón da Oficina Virtual para a Coordinación Financeira coas Entidades Locais Preguntas frecuentes sobre aplicación das regras fiscais en 2025 e a avaliación do seu cumprimento en 2024 en relación coas Entidades Locais
habilitar os formularios F.1.1.B2.1 e F.1.2.B2.1 Detalle dos investimentos financeiramente sostibles (DÁ 6 O 2/2012 e DÁ 16ª TRLRHL) unicamente para entidades con contabilidade pública e entidades con contabilidade privada respectivamente, por aplicación do artigo 14 da Real Decreto-lei 6/2024, do 5 de novembro, polo que se adoptan medidas urxentes de resposta ante os danos causados pola Depresión Illada en Niveis Altos (DANA) en diferentes municipios entre o 28 de outubro e o 4 de novembro de 2024. Os investimentos para reparar os danos
consecuencia da DANA realizadas polas entidades locais que, estando incluídas no anexo desta norma, cumpran cos requisitos establecidos na disposición adicional sexta da Lei Orgánica 2/2012, do 27 de abril, de Estabilidade Orzamentaria e Sustentabilidade Financeira, terán a consideración dos investimentos financeiramente sostibles. Por iso poderanse recoñecer obrigacións en 2025 financiadas con cargo ao superávit de 2024 sempre que cumpran as condicións anteriores distinguindo entre as recoñecidas ao final do trimestre analizado e as recoñecidas a fin de exercicio.
Para o resto das entidades locais, e en tanto non se aprobe a Lei de Orzamentos Xerais do Estado para 2025 ou, na súa falta, unha disposición normativa con rango de lei que habilite a prórroga para este ano da aplicación da disposición adicional sexta da Lei Orgánica 2/2012, do 27 de abril, de Estabilidade Orzamentaria e Sustentabilidade Financeira, nin o apartado 5 da disposición adicional décimo sexta do RDL 2/2004, do 5 de marzo non se poderá destinar o superávit para financiar investimentos financeiramente sostibles.

Visítanos en   Chámanos ao 981 080 509, escríbenos a  pel@dacoruna.gal , realiza unha consulta (formulario) ou solicita unha cita presencial X